Grieķija
Grieķijas Republika
Platība: 131 957 km²
Iedzīvotāju skaits: aptuveni 10 772 967, 95% ir grieķi
Galvaspilsēta: Atēnas
Izplatītākās reliģijas: vadošā reliģija ir pareizticība
Dzelzceļa muzejs, kas tika atvērts 2000.gadā, atrodas Saloniku rietumu daļā, 1894. gadā celtās bijušās kara stacijas ēkā. Ēkas iekšpusē, stacijas priekšnieka kabinetā, ir apskatāma visu Grieķijas dzelzceļu karte. Šeit jūs varat arī redzēt dzelzceļnieku formu, instrumentus, personīgās mantas, tehniskās vadlīnijas un detalizētu informāciju par visiem kādreiz Grieķijas dzelzceļiem piederošajiem tvaika un dīzeļdzinējiem.
Tāpat ekspozīcijā ir daži Grieķijas karaliskās ģimenes dzelzceļa vagonu mēbeļu priekšmeti. Muzeja pagalmā atrodas slavenais "Orient Express" – restorānvagons, kas atvērts apmeklētāju apskatei.
Adrese: Nea Monastiriou 128, Military Station, Sorting Post, 546 26 Thessaloniki, Macedonia, Greece
Tālrunis: (+30) 2310 599 134
Darba laiks: Otrdiena: 10:00-14:00
Avots: grekomania.ru
Jūsu zināšanai:
Avots: Vikipēdija
Austrumu ekspresis (Orient Express) ir nosaukums tālsatiksmes pasažieru vilcienu satiksmei maršrutā Parīze - Stambula, kuras operators bija uzņēmums Compagnie Internationale des Wagons-Lits (CIWL). Maršruts laika gaitā tika mainīts un nosaukumu līdztekus lietoja arī dažos citos maršrutos. Šajā maršrutā regulāri kursēja starpvalstu vilcieni, bet nosaukums radās tādēļ, ka tieši šis maršruts izcēlās ar īpaši greznību.
Sākotnējais maršruts, ko atklāja 1883. gada 4. oktobrī, bija no Parīzes uz Džurdžu (Rumānijā) un tur pār Donavu pasažierus ar īpašu prāmi pārcēla pāri uz Rusi (Bulgārijā), no kuras tālāk kursēja vilciens uz Varnu un no šejienes ar prāmi pasažierus nogādāja uz Stambulu. 1885. gadā tika atklāts jauns maršruts, pa kuru no Vīnes ar vilcienu bija jābrauc līdz Belgradai un Nišai, no kurienes ar karietēm pasažierus nogādāja uz Plovdivu, no kurienes tālāk visi ar vilcienu turpināja ceļu līdz Stambulai.
1889. gadā tika piedzīvota tiešās dzelzceļa līnijas būvniecības pabeigšana un pa jauno maršrutu katru dienu no Parīzes vilciens kursēja uz Budapeštu, bet trīs reizes nedēļā — līdz Belgradai un Stambulai. Stambulā vilciena galapunkts bija Sirkedži dzelzceļa stacija, no kuras ar prāmi varēja nokļūt pāri Bosfora jūras šaurumam uz Hajdarpašā staciju, kas bija galapunkts Osmaņu dzelzceļa Āzijas līnijām.
Kopš 1977. gada "Austrumu ekspreša maršruts tika saīsināts līdz Budapeštai, bet 2001. gadā - līdz Vīnei. No Parīzes pēdējo reizi vilciens devās ceļā 2007. gada 8. jūnijā, taču nākamajos divos gados vēl pastāvēja tālsatiksme starp Strasbūru un Vīni. Tomēr, 2009. gada 14. decembrī, pat šis saīsinātais maršruts krita par "ātrgaitas vilcienu un zemo izmaksu aviokompāniju" upuri, pazūdot no Eiropas dzelzceļu kartes. Viens no "Orient Express" pamestiem vilcieniem atrodas Beļģijā. Tā fotogrāfijas var redzēt DELFI rakstā (krievu valodā).
Patiesībā labi pazīstams zīmols, kā arī "luksusa" klase serviss eksistē arī mūsdienās. Privāta ASV kompānija Orient-Express Hotels Ltd. (no 2014. gada - Belmond) vēl 1982. gadā restaurēja oriģinālos CIWL kompānijas "Orient Express" pagājušā gadsimta 20.-s – 30.-s gados celtos vagonus, un uzsāka vilcienu satiksmi no Londonas uz Venēciju un citām Eiropas pilsētām. Pašlaik kompānijas vilcieni kursē no marta līdz novembrim, tai skaitā vienreiz gadā arī sākotnējā maršrutā no Parīzes uz Stambulu augustā un no Stambulas uz Parīzi septembrī. Ceļojums ir domāts turīgajiem tūristiem, jo biļete maksā 3 120 ASV dolārus par personu, iekļaujot ēdināšanu.