Reģistrācija un iekāpšana

Kādi ir noteikumi attiecībā uz pasažiru un bagāžas reģistrāciju lidojumam?

Jums ir jāreģistrējas lidojumam un jāveic bagāžas reģistrācija līdz reģistrācijas termiņa beigām, kuru nosaka aviokompānija. Ar pabeigtu reģistrēšanos lidojumam tiek saprasts, ka Jūs savam lidojumam esat saņēmis iekāpšanas karti (boarding pass) un/vai bagāžas identifikācijas kvīti. Dažām aviokompānijām reģistrācija uz reisu iespējama tikai internetā. 

 

Reģistrācijas brīdī jums ir jāapliecina jūsu personībā, jāuzrāda rezervācijas kods un derīgi ceļošanas dokumenti. Dažās lidostās, drošības apsvērumu dēļ, reģistrācijas brīdī var tikt uzņemta jūsu fotogrāfija un Jūs piekrītat jebkādai šāda veida fotogrāfiju uzņemšanai.

 

Kas man jārīkojas pēc reģistrācijas lidojumam?

Jums ir jāierodas iekāpšanas vietā ne vēlāk, kā to reģistrācijas laikā ir norādījis pārvadātājs vai viņa autorizēts aģents. Rezervējiet pietiekamu laiku drošības, robežkontroles un muitas formalitāšu nokārtošanai. Jūsu pienākums ir sekot līdzi lidostas norādītajai aktuālajai informācijai par iekāpšanas vārtiem, kuri var mainīties. Ja Jūs neierodaties iekāpšanas vietā savlaicīgi, pārvadātājs ir tiesīgs atsaukt Jums rezervēto vietu.

 

Jums jāapzinās, ka aviokompāniju lidojumu grafikos ir iespējamas izmaiņas. Neatkarīgi no tā, vai Aģentūra brīdinās Jūs par šīm izmaiņām, Jūsu pienākums ir patstāvīgi iepazīties ar aktuālu izlidošanas laiku lidostas un/vai aviokompānijas mājas lapa un savlaicīgi ierasties uz reģistrāciju un/vai iekāpšanu. 

 

Vai es varu mainīt lidojuma maršrutu vai secību?

Jums jāveic lidojumi tādā secībā, kā norādīts aviobiļetē. Gadījumā, ja Jūs laicīgi neierodaties uz reisu, kas iekļauts kompleksajā lidojumā, vai neizmantojiet kādu no aviobiļetē esošajiem lidojuma posmiem, aviokompānija var anulēt visus turpmākos lidojumus, bez tiesībām saņemt kompensāciju par neizmantotām biļetēm.

 

Vai man var atteikt iekapšanu lidmašīnā?

Jā, tas ir iespējams. Pirmkārt, aviokompānijai ir tiesības atteikt Jums iekāpšanu un/vai pārvadāšanu šādos gadījumos:

  • pasažieris nav ievērojis normatīvos aktus;
  • pasažieris rada draudus vai kavē citus pasažierus;
  • pasažiera uzvedība rada draudus lidojuma drošībai vai arī citu pasažieru vai trešo personu drošībai un īpašumiem;
  • pasažieris atsakās ievērot gaisa pārvadātāja vai tā darbinieku vai lidmašīnas pilotu instrukcijas;
  • pasažieris atsakās no reģistrācijas;
  • pasažieris nesamaksā nodevas, maksas vai citus maksājumus, kuri ir nepieciešami;
  • pasažieris atsakās uzrādīt nepieciešamos ceļošanas dokumentus;
  • ja pasažiera biļete ir bojāta, pazaudēta, biļetē norādītais datums ir mainīts, ir aizdomas, ka biļete tikusi iegūta nelikumīgā veidā, vai personai, kura uzrādīta gaisa pārvadātāja datubāzē, ir atzīmēts lidošanas aizliegums.
  • Ja pasažieris noteiktajā laikā neierodas pie iekāpšanas vārtiem;
  • bagāža neatbilst gaisa pārvadātāja noteikumiem;
  • atteikums ir pamatots uz citiem spēkā esošajiem juridiskajiem normatīviem.

 

Otrkārt, Jūs varat sastapties ar situāciju, kad ierodoties uz avioreisu, pie reģistrācijas iekāpšanai tiek paziņots, ka lidmašīna ir pilna un neskatoties uz to, ka pasažierim ir apstiprināta rezervācija, viņš lidmašīnā netiks uzņemts. Iekāpšanas atteikums ir atteikums uzņemt pasažierus reisā, lai gan viņiem ir apstiprināta rezervācija uz konkrēto lidojumu un viņi ir savlaicīgi ieradušies uz iekāpšanu. Šajā gadījumā saskaņā ar ES Regulu Nr. 261/2004 Jums ir tiesības uz kompensācijas saņemšanu. 

 

Ja gaisa pārvadātājs kādu iemeslu dēļ plāno atteikt iekāpšanu uz kādu reisu, tas vispirms aicina brīvprātīgos atkāpties no rezervētajām biļetēm un saņemt atlīdzinājumu saskaņā ar nosacījumiem, par ko vienojas attiecīgais pasažieris un apkalpojošais gaisa pārvadātājs. Brīvprātīgajiem sniedz atbalstu saskaņā ar Regulas 8. pantu.

 

Ja piesakās nepietiekams skaits brīvprātīgo, lai atlikušie pasažieri ar rezervētajām biļetēm varētu iekāpt attiecīgajā reisā, apkalpojošais gaisa pārvadātājs var pasažieriem pret to gribu atteikt iekāpšanu.

 

Vairāk par kompensācijām lūdzam skatīt sadaļā "Pasažieru tiesības".

Pieraksties mūsu jaunumiem:
Seko mums: Facebook Linked In В контакте

Sazinies ar mums
Drošības kods
No 2021. gada 1. oktobra ieceļošanai Apvienotajā Karalistē ES pilsoņiem tiek atzīta tikai pase, ID kartes vairs netiks atzītas par derīgu ceļošanas dokumentu. Vairāk informācijas lūdzam skatīt mūsu vietnes ziņās.